Tuesday, April 14, 2020

会不会......Bagaimana....

  1. 学生会不会使用的?你随便找几个学生,点击测试这个样本看看。问问他们的体会。Bagaimana jika murid tidak tahu guna? Cuba buka satu salinan dan biar murid cuba di sini.
浏览视频看看多么简单Video klip demo sistem
  1. 家长会不会需要插手/介入的?又不是家长记录阅读报告啦。但如果要加上家长,当作是学校活动之一,是可以的。Bagaimana jika ibubapa tidak tahu guna? Ini bukan diguna oleh ibubapa. Tapi boleh dijadikan aktiviti membaca untuk ibubapa jika diperlukan.
  2. 提供平台和表格会不会是收费的?部落格是免费的。表格也是谷歌表格,目前都免费。Pelantar blog ini percuma? Borang ENILAM ini percuma? Ya, semua percuma.
  3. 这个平台是不是永久的?这个平台,只要有人经营就继续永续。Pelantar ini akan kekal berfungsi? Akan terus berfungsi selagi ada orang mengedalikannya.
  4. 学校校长会不会反对的? 请问要反对将阅读主权交还给学生?还是反对减轻老师负担?还是反对家长知道孩子阅读报告通过电邮提醒自己?还是反对科技化阅读报告?反对的理由是什么呢?Bagaimana jika Guru Besar membantah? Apakah sebab membantah? Membantah pemilikan hasil bacaan dikembalikan ke tangan murid? Membantah mengurangkan beban guru? Membantah ibubapa / penjaga murid ketahui aktiviti penghantaran membaca anak? Apa sebab membantah? 
  5. 学校老师会不会使用的?不需要全校老师都会使用。最重要的是资源中心或负责老师会使用就好。一所学校最好就一个负责老师。Bagaimana jika guru tidak tahu guna? Bukan diguna semua guru pun. 1 sekolah 1 guru yang bertanggungjawab memadai.
  6. 里面的数据会不会不见的?数据由谷歌和学校负责老师处理。不见的话,就要问问是不是老师出问题了,还是谷歌出问题了。Bagaimana jika data hilang? Data disimpan Google dan dikendalikan guru bertanggungjawab. 

1 comment:

  1. 请问你这个符合 教育部的 IQ NILAM 系统 吗?https://www.youtube.com/watch?v=oA-2hA-QDt4&t=11s

    ReplyDelete